Maj7 akordi za gitaru – Veliki durski septakordi

maj7 akordi ili Veliki durski septakord (inače poznat kao akord s oznakom maj7 ili M7) gradi se od velike septime i durskog trozvuka, odnosno 1.prime (root note), 3.terce, 5.kvinte i 7.septime = (1 – 3 – 5 -7)

Uzmimo za primjer C dur skalu = C – D – E – F – G – A – B – C
Note koje bi gradile Cmaj7 akord bile bi sljedeće : (1-3-5-7) = C-E-G-B

Ako korsitimo G dur skalu = G – A – B – C – D – E – F# – G 
Note koje bi gradile Gmaj7 akord bile bi sljedeće : (1-3-5-7) = G-B-D-F#

maj7 akordi – građa Gmaj7 akorda iz ljestvice :

gmaj7 akord za gitaru

Maj7 akordi – otvoreni hvatovi

Na gitari maj7 akorde možemo svirati u otvorenim pozicijama (bez barre akorda) ili kao pomične akorde (u barre hvatu).

Na donjoj slici možete vidjeti najčešče korištene maj7 “otvorene” akorde na gitari :

maj7 akordi, maj7 akordi za gitaru

Ova četiri akorda su među najčešće korištenih maj7 akorda koje susrećemo u pjesmama. Radi se o jako korisnim akordima koji zvuče odlično, jednostavni su za odsvirati i svojim zvukom daju posebnu dimenziju pjesmama.

Maj7 akordi – barre forme

U sljedećem primjeru imamo pomične maj7 akorde u barre hvatu. Meni su osobno ovi maj7 akordi draži jer mi kao gitaristu daju veću slobodu kretanja po vratu gitare i samim time bolju iskoristivost maj7 akorda.

Uzmimo za primjer formu Bmaj7 akorda. Ukoliko Bmaj7 spostimo za cijeli ton (2 polja na gitari) dobiti ćemo Amaj7, a ako ga povisimo za pola tona (1 polje na gitari) dobiti ćemo Cmaj7 i tako dalje.

Kao i kod osnovnih barre akorda sve forme maj7 akorda u barre izvedbi su transponirani otvoreni akordi. Jedina razlika je što kod transponiranih maj7 akorda koristimo prvi prst (kažiprst) kao konjić, dakle ukoliko ste naučili svirati osnovne barre akorde nećete imati problema oko hvatova sve je stvar vježbe da se prsti priviknu na nove pozicije.

U nastavku imamo dva hvata maj7 akorda koje gitaristi najčešće koriste, popularni su iz razloga što zvuče odlično u bilo kojem tonalitetu ih koristili. Za primjer uzeli smo Dmaj7

dmaj7 akordi

Maj7 akordi – root nota na D žici

Sljedeće forme maj7 akorda imaju root notu na 4. D žici i sviraju se na D, G, B i e žici. Obzirom da se sviraju na tanjim žicama imaju “mekši” zvuk koji se super uklapa ukoliko recimo svirate neku baladu s prebiranjem.

gmaj7 akordi

Svakako vam preporučam da naučite i koristite maj7 akorde na gitari. Eksperimentirajte s ovim akordima, vježbajte pjesme gdje se koriste (Jesen u meni – Parni Valjak), pokušajte savladati teoretski dio kako se grade i vježbajte ih u različitim tonalitetima. Također savjetujem da pročitate članak “Osnovni akordi za gitaru 2.dio – Septakordi” koji je vezan za ovu temu.