Kako svirati gitaru i pjevati

Kako svirati gitaru i pjevati ? Vjerujem da si je mnogo Vas postavilo ovo pitanje . Za vokal-glas možemo reći da je zaseban instrument isto kao što je gitara ili bilo koji drugi glazbeni instrument. Zamislite to kao da ste na probi s bendom i vježbate pjesmu. Da bi band uspješno i kvalitetno izveo pjesmu prvo i osnovno pravilo jest da su svi instrumenti  ritmički usklađeni, odnosno sinhronizirani. Dakle, potpuno isti pristup trebamo primjeniti sa istovremenim pjevanje i sviranjem gitare.

Nakon što savladate nekoliko osnovnih akorda za gitaru i naučite svirati nekoliko vaših omiljenih pjesama na gitari sljedeći korak je da pokušate pjevati uz ritam vaše gitare. Odličan je osjećaj pjevati i svirati gitaru istovremenu jer su vam vaše omiljene pjesme koje ste naučili još draže, a da ne govorim o činjenici da možete zabaviti vaše prijatelje, rodbinu pa i nastupiti pred širim auditorijem i podijeliti vaše znanje s ostalima.

Za mene, pjevanje i sviranje gitare je jedan oblik osjećaja slobode. Lijep je osjećaj uzeti gitaru i uz pjevanje odsvirati nekoliko dragih pjesama. Momentalno se osjećam bolje i smirenije.

Vjerujem da je početnicima istovremeno sviranje i pjevanje prilično teško savladati, ali vjerujte mi niste jedini jer svi mi koji godinama sviramo gitaru u počecima prolazili iste probleme, zato ne odustajte !
Dakle, kako svirati gitaru i pjevati istovremeno ? Da vam pokušam pomoći oko savladavanja problema, navesti ću nekoliko koraka koji su meni u samom početku puno pomogli. Siguran sam da ćete s vremenom savladati pjevanje i sviranje gitare ako budete redovito vježbali sve dole navedene korake.

Kako svirati gitaru i pjevati :

Krenite jednostavno :

Kao prvi korak krenite sa jednom vašom omiljenom pjesmom, ali po mogućnosti neka pjesma bude jednostavna za svirati. Odnosno trebala bi imati jednostavne harme – osnovne akorde na gitari s kojima se osjećate sigurni pri sviranju, posebno u promjenama. Dakle, jednostavna pjesma s jednostavnim ritmom kao što je recimo Knocking on heaven door od Bob Dylana (primjer). (1. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Slušanje i samo slušanje :

Bez obzira koliko je pjesma koju ste odabrali jednostavna pokušajte je poslušati još nekoliko puta. Prebacite si pjesmu na svoj mobitel, iPod, iPad, mp3, CD i što god koristite za slušanje glazbe i preslušajte pjesmu ako je potrebno 20 i više puta, odnosno dokle god ne poznajete pjesmu od samom početka do kraja. Pri slušanju koncentrirajte se na melodiju, šlušajte tekst, slušajte instrumente, a posebno obratite pažnju na ritam pjesme. Pokušajte brojati udarce – to možete učiniti ukoliko se koncentrirate na bass bubanj – kasu bubnjara ili na udarce doboša. Pokušajte udarcima nogom pratiti ritam onoga što čujete. Uz ostale, ovaj je jedan od bitnijih koraka kako svirati gitaru i pjevati. (2. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Pjevanje uz pjesmu :

Ovaj korak pokušajte savladati bez gitare –za sada. Pronađite tekst vaše pjesme, isprintajte ga ili još bolje naučite ga na pamet. Sljedeće je da pjevajte uz pjesmu, slušajte melodiju pjevača što pjeva, pokušajte to isto ponoviti – dio po dio, dok niste zadovoljni vlastitim prepjevom. Dakle, poanta ovog koraka je da se što bolje upoznate sa melodijom vokala i da vam ta melodija „uđe u uho“, jer što bolje savladate ovaj korak to će vam kasnije biti lakše kad pokušate pjesmu odsvirati i odpjevati. (3. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Vježbajte gitaru :

Sljedeći korak je naučiti svirati gitaru – naučiti akorde vaše omiljene pjesme perfektno. Što znači perfektno? Pod time mislim da bi trebali znati odsvirati strukturu pjesme temeljito od početka do kraja bez da gledate prste pri sviranju jer odvraća pozornost i dekoncentrira. Isto vrijedi i za ritam, dakle trzanje mora biti sigurno i uvježbano. (4. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Brojanje doba  – udarca :

Odaberite dinamiku udarca – trzanja s kojim se osjećate najkomotnije. Ukoliko je mjera pjesme 4/4 (što znači da imamo četiti dobe – udarca u taktu). Možete za početak svirati u svakom akordu – dobu po dobu samo jednostavnim trzanjem prema dolje i trzanje brojite udarce – trzanje 1-2-3-4, 1-2-3-4. Pokušajte udarcima nogom pratiti ritam vašeg trzanja. Kad savladate ovaj dio možete dodati dinamičnije trzanje – udarcima za prema dolje dodajte i udarce prema gore ili kako god ritam pjesme zahtijeva. (5. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Svirajte gitaru uz pjesmu :

Pustite ponovo pjesmu i vježbajte gitaru uz pjesmu. Nemojte još pjevati, nego samo svirajte gitaru dok ne osjetite da vam je pjesma potpuno „sjela“. Sad to isto ponovite i obratite posebnu pozornost na bass bubanj – kasu i doboš, te ponovo još jednom ponovite sve ali ovaj put obratite pozornost na tekst u pjesmi. Pokušajte pjevušiti u sebi ili ako se osjećate spremni – pjevati uz pjesmu. (6. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Pokušajte sami :

U ovom koraku pokušajte odsvirati pjesmu sami na gitari, bez pratnje original pjesme. Normalno krenite od uvoda, odsvirajte ga nekoliko puta da vam promjena akorda, trzanje i ritam pjesme potpuno „sjedne“ na svoje mjesto. Ukoliko se osjećate sigurni krenite u harme – akorde prvog pjevanja i pokušajte pjevati uz sviranje, ako vam je poznatiji refren pjesme, krenite od refrena. Prilagodite pjesmu sebi, eksperimentirajte kroz pjesmu. Preporučujem da čak usporite sam ritam pjesme ukoliko ste nesigurni, iz samog razloga što ćete lakše uskladiti sve zajedno. Kasnije se uvijek možete vratiti na originalni tempo pjesme. (7. korak : Kako svirati gitaru i pjevati)

Vježbom do uspjeha :

Kao kod svega gradiva što prati učenje gitare, potrebno je uložiti vremena i truda. U kratkim crtama rečeno što više vježbate – biti ćete bolji. Slušajte pjesmu kad god vam se pruži prilika. Analizirajte pjesmu po gore navedenim koracima, slušajte ritam, brojite udarce – dobe, vježbajte pjevati bez gitare, naučite tekst napamet i nastavite vježbati gitaru. (8. korak : Kako svirati gitaru i pjevati )

Pokušajte primjeniti ove korake i vjerujem da ćete uspjeti.

Ako imate još koju prijedlog kako svirati gitaru i pjevati – podijelite ga s nama u komentarima.

Želim vam puno sreće ! ツ