Akordi za gitaru za početnike

Akordi za gitaru za početnike. Odakle krenuti s učenjem gitare? Tu bih mogao navesti bar desetak poglavlja koje bi većinom imale veze sa glazbenom teorijom, ali u ovom članku preskočiti ću ta poglavlja jer znam da je mnogo vas koji žele momentalno krenuti sa praktičnim dijelom sviranja gitare.

Osnovni akordi za gitaru i sviranje ritma (trzanje) je prvo na čemu biste trebali raditi, odnosno vježbati. Za akorde možemo reći da su blokovi koji drage svaku kompoziciju ili pjesmu. Akordi su ti koji nam daju harmoniju u pjesmi. Trzanjem žica gradimo ritam koji zajedno sa akordima stvara glazbenu podlogu ili glazbenu pratnju za pjevača ili neki drugi glazbeni instrument koji preko naših akorda – glazbene pratnje svira melodiju.

Akordi za gitaru za početnike koje biste trebali znati su : C, A, G, E, D, Am, Em, Dm. Dakle ovo su osnovni akordi za gitaru koje bi svaki početnik trebao naučiti. (da jednostavnije zapamtite prvih pet dur akorda možete se sjetiti riječi „CAGED“).

Samo s ovim akordima koje smo naveli možemo odsvirati jako puno pjesama. Postoji mnogo pjesama u kojima se koristi jednostavna progresija akorda GDEmC (popularno zvana I – V – VI – IV progresija).

Ova progresija akorda može se pronaći kod mnogo domaći i stranih izvođača kao što su U2, Bob Marley, Bob Dylan, James Blunt itd… Također, osim ove jednostavne progresije akorda kod navedenih izvođača pronaći ćete mnogo jednostavnih pjesama u kojima se koriste gore navedeni akordi CAGEDAmEmDm.

Akordi za gitaru za početnike također su dobra podloga za učenje kompleksnijih hvatova akorda koje ćete učiti u budućnosti, kao što su recimo barre akordi. O barre akordima smo već pisali pa neću ulaziti u detalje, ali bitno je napomenuti da se u svim formama barre akorda koriste osnovni akordi za gitaru što je još jedan razlog i motivacija da ih dobro savladate.

Akordi za gitaru za početnike – dijagrami hvatova :

Akordi za gitaru za početnike

Brojevi u krugu koji su prikazani u dijagramu akorda označavaju položaj prstiju na hvataljci gitare.

Akordi za gitaru za početnike, hvatovi za gitaru

1 – Kažiprst, 2 – Srednji prst, 3 – Prstenjak, 4 – Mali prst.
X – Označava žicu koju ne sviramu u prikaranom akordu
O – Označava prazne žice koje sviramo u prikazanom akordu
Broj 1. – na gornjoj lijevoj poziciji u dijagramu označava prvo polje na hvataljci.
Okomite crte – označavaju žice E (prva s lijeva) – A – D – G – B – e (prva s desna)

Ove osnovne akorde za gitaru najbolje je učiti i vježbati kroz pjesme. Pokušajte za početak odabrati pjesmu sa recimo tri do četiri akorda, odnosno sa što manje promjena u progresiji. Kad savladate promjene i ritam u jednostavnijim pjesmama pokušajte nakon toga odabrati pjesmu pet ili šest akorda te ponovite isti postupak i tako dalje. Promjene akorda u pjesmi možete za početak vježbati bez dodavanja ritma – trzanja. Šlušajte pjesmu i vježbajte promjene kao da svirate ritam. To je dobro prakticirati iz razloga da bolje upoznate s akordima u pjesmi te da se prsti izvježbaju u promjenama akorda. Zapamtite promjena akorda mora pratiti dinamiku ritma – trzanja što znači da svaki sljedeći hvat akorda treba biti brz i točan.

Par korisnih savjeta kod vježbanja akorda :

  • Žice na hvataljci gitare pritisnite s samim vrhom prstiju.
  • Približite prste vratu gitare, zgobovi u prstima moraju biti savinuti.
  • Provjerite da je pritisak na žice dovoljan da izbjegnete zujanje žice pri trzanju.
  • Kod pritiska žica prstima obratite pozornost da prsti ne dodiruju susjedne žice.
  • Pri hvatu akorda pripazite da je palac postavljen pravilno iza vrata gitare.
  • Nakon što ste postavili prste, provjerite ali se svaka žica u akordu čuje čisto i jasno.
  • Krenite s vježbanjem pjesma od tri akorda A – G – D ili G – C – D.
  • Vježbajte akorde, promjenu akorda i ritam svakodnevno i ne odustajte !

Ovo su akordi za gitaru za početnike koje biste trebali naučiti za početak i svakako su dobar uvod i podloga za daljnje učenje gitare. Ukoliko ste savladali gore navedene akorde svakako pročitajte sljedeču lekciju – osnovni akordi za gitaru 2.dio.

Želim Vam puno uspjeha u vježbanju !